Helaas...
Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.
Inloggen voor meer details
Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.
INLOGGEN
Organisator
- ORGANISATOR: BezigeBy
- TOERRITTEN: 10
- GEORGANISEERD: 7
Datum en tijd
- START: zaterdag 4 juni 2011 om 09:00
- EINDE: zaterdag 4 juni 2011 om 18:00
Algemeen
- SOORT ACTIVITEIT: Dagtocht
- REGIO: Zuid België
- LENGTE RIT: 300km
- RIJSTIJL: Toeren
- WEGDEK: Asfalt
- VOORRIJDER: Nog niet bekend
Deelnemers
- MAX. AANTAL DEELNEMERS: 15
- PLAATSEN VRIJ: 6
- VOOR WIE: Mannen en vrouwen
- ERVARING: Alle niveaus
Omschrijving
Als dag kies ik zaterdag 4 juni omdat zondag 5 juni koopzondag is in Maastricht. Dit voor de mensen die er 'n weekendje Maastricht van willen maken.
Ik wil je graag van tips vwb Hotels enzovoorts voorzien.
Ik woon zelf op 300m van de Markt en voor 'n motor of 10 heb ik wel parkeerplaats in m'n tuin.
Deze rit is een combinatie van onze gezamenlijke hobby motorrijden en een klein stukje waterbouwkundige historie.
We gaan dus cultuursnuiven
Zaterdag 4juni. Verzamelen om 9 en vertrek om 9:30. We rijden we vanuit Neerland's zuidelijkste stad Maastricht richting België.
Met onze rossen doorkruisen we de Ardennen. We rijden voornamelijk B-wegen en af en toe een stuk provinciaal. Deze glooiende wegen leiden naar onze waterbouwkundig-historische bestemming: de 4 hydraulische scheepsliften in het Canal du Centre.
Ze werden gebouwd tussen 1888 en 1917, en overbruggen samen een verval van zo'n 68 meter.
Eén lift overbrugt 15,4 meter en de andere drie elk 16,93 meter.
Bij Bootlift n° 3 – Bracquegnies is de mogelijkheid om de machinekamer te bezoeken en is het lcentrum voor de bezoekers " Visitor Center" met panoramisch uitzicht.
Na dit intermezzo en de lunchpauze stappen wij weer op onze motoren en vervolgen onze rit door dit mooie Franstalige gebied. We rijden dan naar de vervanger van de oude scheepsliften, de nieuwe Scheepslift van Strépy-Thieu . De schepen worden daar via twee liftbakken van elk 43 meter lang en 5,8 meter breed naar boven getild of naar beneden gelaten. In één beweging en in een tijdspanne van twintig minuten overbruggen boot en passagiers met deze ultramoderne scheepslift een hoogteverschil van 73 m!. Ook hier de mogelijkheid tot bezichtigen. In de middag vervolgen we onze weg en zetten koers richting Nivelles (B). Na eventueel nog ’n klein terrasbezoek scheiden hier onze wegen. Jullie hoeven dan niet via Maastricht huiswaarts. Diegenen die toch die kant op willen .... rij maar achter me aan!
De routeplanning staat in de waterwerken.zip, hierboven bij de bijlagen.
Deze bevat 'n GDB en 'n KMZ.
Voor de Tomtom-gebruikers in 2 ITN-delen.
De rit wordt in een rustig tempo gereden en is circa 300 kilometer lang. Er zijn voldoende tussenstops.