Systeem rijden naar De Biesbosch


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: Yamahans
  • TOERRITTEN: 16
  • GEORGANISEERD: 14

 

Datum en tijd

  • START: zondag 13 augustus 2017 om 09:30
  • EINDE: zondag 13 augustus 2017 om 18:00

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Dagtocht
  • REGIO: West Nederland
  • LENGTE RIT: 250km
  • RIJSTIJL: Toeren
  • WEGDEK: Asfalt
  • VOORRIJDER: Yamahans

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 16
  • PLAATSEN VRIJ: 3
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Gemiddeld

 

Omschrijving

Biesbosch rit,  Zondag  13 Augustus 2017. 250 km.

 

LET OP!

We gaan deze rit systeem rijden.Uitleg hierover onderaan deze omschrijving.

De rit voert van Uithoorn naar de biesbosch, waar we  2 korte momenten nemen op van dit unieke Nederlandse landschap te genieten.Uiteraard alles langs de mooiste dijkjes en andere kleine wegen.De grote rivieren gaan we over met de pont, maar soms ook over de brug, dus een klein stukje snelweg.We starten om 9:30 (zorg dat je op tijd bent voor de koffie) vanaf  het terras van :

Het rechthuis aan den  amstelSchans 29-321421 BB Uithoorn.

Na 67km gaan we koffie drinken op een uiterst gezellige terras "Rust wat" langs de Linge. Met, indien gewenst, zelf gebakken appeltaart van moeders. Daarna door de Biesbosch, incl. 2 korte stops, en dan lunchen we in de jachthaven “waterman”  in Werkendam.

Na 180 km is er gelegenheid om te tanken, en bij km 196 gaan we nog een drankje doen.

Na 261 km komen we aan bij “the Beach” in Aalsmeer. Even gezellig na borrelen of direct naar huis.

SYSTEEM RIJDEN.Ook bekend als engels systeem of het stop systeem.Dit is een andere manier van samen rijden, maar heeft een aantal voordelen zoals:

-Iedereen rijdt in zijn eigen tempo, onafhankelijk van elkaar, onderling inhalen is dan ook toegestaan.

-Geen GPS nodig, maar mag zeker wel.

-Minder overlast voor de omgeving.

-Onderweg hergroeperen is niet meer nodig.-Kleinere kans op het uiteen vallen van de groep.

-Extra korte stops om te roken, een slokje, helm schoonmaken enz. hierdoor kun je ook grotere afstanden overbruggen.

-Meer relaxed rijden, omdat je niet op de route hoeft  te letten, wel op groep genoten.

Om dit te doen slagen is het wel van belang dat onderstaande regel strikt gevolgd worden;

De voorrijder (Yamahans dus) zal bij iedere afslag de tweede rijder uit de groep neer zetten als ‘richting aangever’, deze zet zijn motor zo neer dat die de juiste richting aangeeft.

Staat er niemand bij een afslag of kruising? Volg dan de rijrichting. (dat is dezelfde weg)

Deze blijft staan tot dat de achter rijder een seintje geeft, en sluit dan aan voor de achterrijder. Verlaat je plaats niet zonder het seintje van de achterrijder, al duurt het een half uur! of nog langer.

Haal de voorrijder nooit in (ook niet eventjes) en blijf altijd voor de achterrijder.

Het is echt erg eenvoudig, en je zal het snel doorhebben.

Uiteraard geef ik nogmaals een toelichting voor we vertrekken, en zal ik vragen hierover beantwoorden.

Kijk ook maar eens op bv. http://www.windvangers.nl/index.php/contact/systeemrijden

 

Organisatorische wetenswaardigheden;

De definitieve route zal ik ongeveer 1 week van te voren plaatsen.

Bij matig weer zal de tourrit doorgaan, alleen bij zware regen wordt er geannuleerd.