Scheepsliften België


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: tadge
  • TOERRITTEN: 18
  • GEORGANISEERD: 4

 

Datum en tijd

  • START: vrijdag 9 augustus 2013 om 08:30
  • EINDE: vrijdag 9 augustus 2013 om 18:00

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Dagtocht
  • REGIO: Midden België
  • LENGTE RIT: 265km
  • RIJSTIJL: Toeren
  • WEGDEK: Asfalt
  • VOORRIJDER: Nog niet bekend

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 11
  • PLAATSEN VRIJ: 2
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Alle niveaus

 

Omschrijving

Op verzoek een sightseeing tour naar de Scheepsliften in België.

Gezien de afstand en om ruim de gelegenheid te hebben om een en ander te bekijken wordt er vroeg gestart.

Na vertek uit Leopolsburg, gaat de rit naar dwars door Leuven. We stoppen in het historisch hart van de stad.
Na een 'tas koffie en een smoske' rijden we verder naar de 'Butte de Lion' in Waterloo.
Een reusachtige leeuw die boven op een 45 meter hoge berg staat. Gebouwd op bevel van de Koning der Nederlanden Willem 1.
Hierna gaat het verder naar het "Hellend Vlak van Ronquiéres" wat tevens het langste hellend vlak ter wereld is. De schepen in het kanaal van Charleroi naar Brussel overbruggen hier in een waterbak over spoorrails in 1500 meter een hoogteverschil van 68 meter.
Van hieruit gaan we naar de Scheepsliften in het Centrumkanaal bij Belgische stad La Louvière (Charleroi)
Hier bevinden zich de, nog altijd in bedrijf zijnde, vier historische liften. Deze op de werelerfgoed lijst staande liften overbruggen gezamenlijk 66 meter hoogteverschil.

In 2002 kwam na een bouwperiode van 20 jaar de nieuwe scheepslift gereed welke de vier kleinere liften ging vervangen. Deze scheepslift is de grootste ooit gebouwd in de wereld en overbrugt een hoogteverschil van ruim 73 meter. Bouwkosten 625 miljoen euro.
Tussen al deze bezienswaardigheden door is er natuurlijk tijd voor een hapje en een drankje en kunnen we uiteraard genieten van het Vlaams-Waalse land.

Bericht aan alle deelnemers op 25 juli 2013:

Hallo Deelnemers,
Zoals sommigen van jullie weten heb ik problemen met mijn Zumo navigatie.
Ik had gehoopt dat de Zumo inmiddels gerepareerd of vervangen zou zijn maar tot op heden zijn de problemen nog niet opgelost. Ook is er geen duidelijkheid op welke termijn dit wel gaat gebeuren.
Zonder navigatie kan ik de route helaas niet voorrijden.

ER REST MIJ HELAAS NIETS ANDERS DAN DE --SCHEEPSLIFTENRIT OP 9 AUG AS.--- TE ANNULEREN

Als alles weer in orde is zal ik de Scheepsliftenrit opnieuw op de planning zetten en jullie alvast als deelnemer toevoegen.
Bericht volgt

Mijn excuses voor de annulering en ik hoop dat jullie deze vrijdag alsnog anders kunnen invullen.

Groetjes,
Theo (tadge)

Update 26 juli 2013

DE RIT GAAT GEWOON DOOR

Onderstaand bericht aan de deelnemers verzonden:

Hoi Deelnemers,

Gisteren heb ik het bericht verzonden dat ik de Scheepsliftenrit België zou annuleren vanwege ontbrekende navigatie.
Hierop is door sommige met teleurstelling gereageerd en spontaan aangeboden om als voorrijder te willen fungeren

Graag wil ik gehoor geven aan dit verzoek en daarom

DE SCHEEPSLIFTENRIT BELGIE OP 9 AUGUSTUS 2013 GAAT GEWOON DOOR

met als aanvulling dat Jato en TheoJ als voorrijder zullen gaan fungeren.

Mijn dank aan Jack en Theo om dit te willen doen.

Dus hopelijk zien we mekaar op 9 aug in Leopolsburg (B).

Update 1 augustus 2013:
Route geplaatst.
Na een zeer vochtige voorrijd-rit en enkele aanpassingen door Jack is de rit nu klaar om gereden te worden. Rest alleen nog redelijk weer.
Mijn dank, en ik neem aan ook namens de andere deelnemers, aan Jack voor het voorrijden van de rit , de route-aanpassingen en zijn inzet om de rit toch door te laten gaan. Een echt Motor-MAATJE-.