Rivieren toer 1


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: Speed_Bird
  • TOERRITTEN: 37
  • GEORGANISEERD: 14

 

Datum en tijd

  • START: zondag 3 oktober 2010 om 09:00
  • EINDE: zondag 3 oktober 2010 om 18:00

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Dagtocht
  • REGIO: Midden Nederland
  • LENGTE RIT: 280km
  • RIJSTIJL: Toeren
  • WEGDEK: Asfalt
  • VOORRIJDER: Nog niet bekend

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 25
  • PLAATSEN VRIJ: 11
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Alle niveaus

 

Omschrijving

Het betreft één Rivierentoer en we zijn uiteindelijk één groep die de toer gaat rijden.
In de toeragenda staan twee groepen omdat het maximum aantal begrensd is op 25 deelnemers. Deze groepsindeling heeft geen relatie met hoe we uiteindelijk gaan rijden.
Al zijn we één groep die gezamelijk luncht en pauzeert toch gaan we wel in vier afzonderlijke groepjes van 10-15 MM rijden ivm veiligheid en overzicht.

De indeling van deze groepen wordt in Meerkerk bepaald. Omdat de voorrijder tevens penningmeester is voor de kosten van de pontvaarten kunnen de groepen onderweg niet te veel varieeren. Dus alleen indien echt noodzakelijk wisselen van groep.

Om op locatie in Meerkerk niet al te veel verwarring te hebben over de groepsindeling is het idee dat je jouw bike parkeert in de buurt van de voorrrijder van de betreffende groep.

Geheel links Dennis (1) voor de "vlotte" groep. Zoals Dennis aangeeft vlot doorrijden binnen de verkeersregels. Op de dijken geld een max. snelheid van 60 km/h. Probeer dat maar eens vol te houden in alle bochten!!

Rechts van Dennis staat Ad (2) voor zoals het er nu naar uitziet de "rode neuzen bende" . Staat voor veel gein maar of dit sneller zal zijn dan groep 3 is te betwijffelen.

Vervolgens Rien (3). Degene van de 1001 bc weten dat ook hier tempo gemaakt wordt zodra de bochten inzicht komen..

Geheel rechts Patrick (4) voor de meer toergerichte MM.

Als iedereen bij aankomst zijn motor bij de juiste groep parkeert dan hoeven we op locatie nog maar weinig te organiseren en kan ook voor de organisatie snel de lol beginnen.


Gezien het hoge aantal berichten onder dit topic nog even een samenvatting mbt de toer van zondag 3 oktober.

Samengevat:
Briefje van 5 euro voor de kosten van de pontjes meenemen. Betalen aan voorrijder BlingBling, Adkart of Speed_Bird of Coastrider.
Start 9.30. Ivm lengte route moeten we hier ons wel aanhouden dus kom op tijd.
We rijden in drie groepen dus kies bij aankomst direct de juiste groep door je motor daar te parkeren.

De lengte van de route is 278 km. Om toch weer op tijd bij het startpunt aan te komen moeten we ons zeker tot en met de lunch stop “strak” aan de planning houden.

Tanken
Ziet er nu naar uit dat we richting de 50 MM gaan. Als we allemaal gelijktijdig bij de tankstop gaan tanken dan zal dit wel eventjes gaan duren. Om wachttijd beperkt te houden het volgende voorstel:
Iedereen vertrekt met een volle tank vanuit Meerkerk (zijn twee tankstations aan weerskanten van de afslag. Naast de MC Donalds is een onbemand Tango station)
Degene die de 278 km met één tank kunnen uitrijden tanken pas weer bij start/aankomst punt.
Zoveel mogelijk motoren tanken met één tankbeurt en bedrag onderling verrekenen. Bijv. de eerste tankt voor € 15,- en tankt ook een aantal andere motoren voor een afgerond bedrag. Bij de kassa hoeft dan nog maar eenmaal voor meerdere motoren afgerekend te worden. Ervaring is dat dit heel veel tijd scheelt. Dus klein briefgeld meenemen.

Pontvaarten (5,- euro briefje meenemen)
In totaal gaan we drie keer met de pont over. De kosten zijn per motor/berijder 3,90 euro. Als we groepsgewijs afrekenen via de voorrijder dan kunnen we gebruik maken van meervaarten kaarten en wat korting krijgen. Deze korting kan vervolgens ten goede komen aan mogelijke passagier MM. Is er dan nog geld over dan vinden we hier wel een goed doel voor.
Om te voorkomen dat de voorrijders met een “kilo” kleingeld opgescheept zitten en met muntjes de pontbaas moeten betalen is het voorstel dat iedereen met een biljet van 5 euro betaalt. De voorrijders zorgen ieder voor 15,- aan losse euro’s zodat iedereen één euro wisselgeld terug krijgt.

Lunch (brood/koffie tafel euro 7,50)
In Wijk bij Duurstede hebben we de lunch gereserveerd in het Eethuus Dorestad.
Besproken is dat we een brood/koffie maaltijd nuttigen zodat we binnen de planning weer kunnen vertrekken. Als iedereen individueel gaat/wenst te bestellen dan gaat de lunch te veel tijd kosten. Wil je toch afwijken van bovenstaande meldt dit dan even op de startplaats en zoek dan svp zelf een andere locatie op.

Rijden in kleinere groepen
Uitgaande dat we met mooi weer mogelijk op 50 MM uitkomen graag het volgende in acht nemen. Gezien het aantal MM gaan we in meerdere groepen rijden. Afhankelijk van de opkomst zullen het drie of vier groepjes worden van minimaal 10 en maximaal 15 MM.
Voor de MC Donalds bevinden zich als je aankomt rijden twee grote parkeerstroken.
Links zal Adkart (CBR) zijn motor parkeren en iedereen die met de eerste “iets snellere” groep wil meerijden svp zijn motor hier bij plaatsen.
In het midden van de parkeerstrook zal Speed_Bird zijn Bird parkeren voor groep twee.
Geheel rechts kan CoastRider (XJ 900) parkeren voor de laatste “toer” groep.
De voorrijder kan beoordelen of zijn groep dan niet te groot wordt en indien nodig MM verzoeken in een andere groep plaats te nemen.

Indien de groep naar jou gevoel te hard rijdt dan kan je je laten afzakken naar een achterliggende groep. Andersom svp van groep wisselen bij bijv. pont of pauze locatie. Dit uiteraard wel even aangeven bij de voorrijder oa ivm pontbetalingen.
Inhalen van mede MM dient tot het minimum beperkt te worden en inhalen van de voorrijder is ten strengste verboden. Een groot deel van de rit gaat over “smalle” dijkweggetjes met veel bochten. Op deze stukken verzoek om afstand te bewaren tot de voorganger om ruimte te geven aan mogelijke uitwijk en rem manoeuvres van deze voorganger.
Daar waar mogelijk is “baksteensgewijs” rijden zodat iedereen maximaal overzicht kan behouden. En verder gezond verstand en inzicht gebruiken.

Na de verkenning van zondag 12 september is de route in een definitief stadium aangeland.
Aandachtspunten in de route zijn aangegeven met extra waypoints en zijn oa:

Wijk bij Duurstede
Vlak voor Wijk bij Duurstede loopt de Lekdijk rechts door tot aan de sluis.
De routeplanner wijkt af naar links (Romeinenbaan) terwijl deze weg wel met de motor gereden mag worden. Dus hier rechts aanhouden en aan het eind links dan kom je vervolgens weer op de aangegeven route uit.

Lent
De dijk is volgens de borden afgesloten tot 1 oktober.
Met de laatste toer (1001 bochten) over de dijk gereden en blijkt dat de afsluiting alleen in het weekend geldt. Versperring stond namelijk open. Als de ambtenaar op vrijdag gewoon naar huis gaat dan zal de versperring op 3 oktober zeker openstaan.