Over de passen van de Franse Alpen


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: erimar
  • TOERRITTEN: 127
  • GEORGANISEERD: 61

 

Datum en tijd

  • START: zaterdag 22 september 2018 om 09:00
  • EINDE: zondag 30 september 2018 om 18:00

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Vakantie
  • REGIO: Zuid Alpen
  • LENGTE RIT: 1800km
  • RIJSTIJL: Sportief
  • WEGDEK: Asfalt
  • VOORRIJDER: erimar

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 13
  • PLAATSEN VRIJ: Vol!
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Gevorderd

 

Omschrijving

In de laatste week van September gaan we naar het grensgebied tussen Frankrijk en Italië. We rijden over de meest interessante passen in dit gebied (Golombier, Galibier, Corbier, Madeleine, Izoard, Telegraph, ...) en door de nationale parken van de Vanoise, de Ecrins, en de Queyras. Bij slecht weer zullen we creatief moeten zijn.

We overnachten in Hotel de la Mairie (https://www.hoteldelamairie.com/en/) in Embrun We rijden van zondag tot en met vrijdag (zes dagen). De heen- en de terugreis zijn op een zaterdag.

Je hoeft geen bochtenkoning(in) te zijn, maar enige ervaring in de bergen is wel nodig. Op de zes dagen in de bergen proberen we gemiddeld 300 km per dag te rijden. We ontbijten vroeg en rijden uiterlijk om 9 uur met de motor weg. Niet alles zal perfect te plannen zijn, maar we gaan ervoor om ruim voor het diner weer in het hotel te zijn. Wat volharding en flexibilteit wordt altijd gewaardeerd. Als je twijfelt, stuur me een PM.  

We rijden in meerdere groepen o.b.v. rijstijl. Kandidaat-voorrijders worden verzocht zich bij mij te melden. Voorlopig zijn dit de voorrijders: RobMo, Lique-S, Popopeter en ikzelf. 

HaroldB en ik organiseren het vervoer van de motoren per aanhanger van en naar Embrun. En RobMo organiseert de heen- en terugreis per motor (zie hier). De kosten van het vervoer van de motoren per aanhanger worden gedeeld. Voorlopig zijn dit de deelnemers die met de aanhanger naar Embrun rijden: HaroldB, Gitta, Lique-S, erimar, Ruudje (met eigen trailer). 


Prijzen per overnachting (zonder ontbijt):

  • Eenpersoonskamer: 55,50-
  • Tweepersoonskamer: 33,50-
  • Driepersoonskamer: 27,83-
  • Studio (4 personen): 25-

De indeling:

1-persoons: Rschrakamp, Goedgaan, RenePan, Roodbaard
2-persoons: [popopeter, HaroldB], [Lique-S, Marjon2222], [BKBMWRT, Hog555]
4-persoons studio: Ruudje, Robmo & Erimar

Na jullie wensen gehoord te hebben, heb ik beslist om met zijn allen in het hotel te ontbijten. Een aantal onder ons heeft 's ochtends een "caffeïne shot" nodig, en daar wil ik graag rekening mee houden. Kostprijs van het ontbijt: 10,50 euro per dag. 

Voor wat betreft het diner, ga ik het voorstel an Lique-S volgen: de eerste en de laatste dag in het hotel, en op de andere dagen gaan we naar een ander restaurant in Embrun. Lique-S gaat zich informeren over de lokale restaurants en komt met een voorstel. 

De geschatte reissom gerekend vanaf Nederland: heen en terugreis met je motor (200), 7 overnachtingen met ontbijt (250 á 450), diner en lunches (250), en benzine voor je motor (200). Totaal, tussen de 900 en 1100 Euro.  

Als ik weet welk voorschot ik moet betalen aan de hotels, dan vraag ik jullie ook om een voorschot.

Als je de onderstaande link volgt, dan kom je bij een gedeelde Dropbox map. Hier vind je acht routes, waarvan we er zes gaan rijden. De afstand/duur van alle routes is voorlopig; voor elke route bestaat de mogelijkheid om een stuk af te snijden zodat we sneller terug bij het hotel zijn. Voor zover er zoiets bestaat als "definitief", zijn dit de definitieve routes. Hou er rekening mee dat rijden in de bergen nooit 100% op voorhand te plannen is. Dit betekent dat last minute aanpassingen mogelijk blijven, en wel om de volgende redenen: afgesloten passen, het weer (regen, mist, ...), en ons voortschrijdend inzicht in wat we aankunnen. 

Info en routes