Openingsweekend Daun 2014


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: Buffel
  • TOERRITTEN: 95
  • GEORGANISEERD: 64

 

Datum en tijd

  • START: vrijdag 2 mei 2014 om 12:00
  • EINDE: zondag 4 mei 2014 om 12:30

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Weekend
  • REGIO: Midden Eifel
  • LENGTE RIT: 500km
  • RIJSTIJL: Toeren
  • WEGDEK: Asfalt
  • VOORRIJDER: Nog niet bekend

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 36
  • PLAATSEN VRIJ: 3
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Alle niveaus

 

Omschrijving

We zijn helemaal volgeboekt!


Goede tradities moet je in ere houden en het Motormaatje openingsweekend in Daun valt zeker in deze categorie. Deze plek is een mooie gelegenheid om initiator Jan (nickname 'opajan') nog eens te bedanken voor de organisatie van de afgelopen jaren. Laat ik daar dus maar eens mee beginnen: bedankt Jan!

Jan wilde het stokje graag aan iemand anders overdragen en voor het seizoen van 2014 neem ik de organisatie graag van Jan over. Op basis van ervaringen van vorige seizoenen gaan vooral de inschrijving en betaling dit jaar iets anders dan je gewend bent. Lees onderstaande tekst dus goed door voor je op de grote groene knop rechtsboven in beeld klikt!

Wat

Voor veel Motormaatjes is de traditie bekend, maar met meer dan 6000 leden moeten er toch heel wat mensen zijn die nog nooit van het Motormaatje openingsweekend in Daun gehoord hebben. We verblijven met maximaal 43 personen een weekend bij Gasthaus Bikers Moment in de plaats Daun in de Eifel. Op vrijdag 2 mei rijden we naar het hotel, zaterdag is een toerdag door de Eifel en op zondag rijden we weer naar huis. We rijden in groepen van maximaal 8-9 personen, bij het maximum aantal deelnemers rijden we dus met vijf groepen.

Waar

Uiteraard verblijven we dit weekend weer bij Gasthaus Bikers Moment in Daun. Eigenaren Yvonne en Bertus heten ons van harte welkom.

Start & finish

Een grote parkeerplaats en voldoende ruimte om met z'n allen de dag te starten met koffie en een lunch. Hotel Hof van Hulsberg in Hulsberg is een uitstekende plek om het weekend te starten. Met veel mensen bij elkaar is het verstandig ook vast iets te schrijven over het vertrek. Als organisator zou ik de voorrijders willen vragen zich even bij mij te melden - als dat omgekeerd nog niet het geval is geweest. De voorrijders zoeken daarna hun groepsleden bij elkaar en vertrekken met hun groep volgens schema dat volgt.

We eindigen het weekend op zondag bij de Rursee, ook daar is weer voldoende ruimte voor mensen en motoren. Vermoedelijk zijn we daar rond lunchtijd, dus dat is een mooie gelegenheid om elkaar wellicht nog als complete groep voor het laatst te treffen. Bepaal zelf wat je vanaf dit punt doet; snel over de Autobahn of op je gemak binnendoor naar huis.

Kosten

De kosten voor twee overnachtingen inclusief ontbijt en diner zijn 110 euro per persoon. Consumpties aan de bar zijn niet inbegrepen. Eenpersoonskamers zijn niet beschikbaar, dus toeslag voor enkele bezetting is niet van toepassing.

Inschrijving & betaling

Inschrijven is zoals gewoonlijk slechts een druk op de knop rechtsboven op deze pagina, maar let op:

Nadat je op deze knop geklikt hebt, dien je per omgaande het volledige bedrag (110 euro per persoon) te betalen op bankrekeningnummer NL48RABO0162118007 t.n.v. R.M. Appeldoorn. Vermeld minimaal je nickname in de betalingsomschrijving, betalingen die niet te traceren zijn zorgen voor een berg ongewenste administratie.

Indien je betaling niet binnen 5 werkdagen is ontvangen, verwijder ik je zonder pardon van de deelnemerslijst. Samen met het annuleringsbeleid probeer ik op deze manier vrijblijvende inschrijvingen te voorkomen.


Annuleren

Het beleid voor annuleren is simpel, maar zeer strikt: bij annuleren krijg je geen geld terug. Schrijf dus niet klakkeloos in als deelnemer om maar vast een plaatsje te reserveren! Moet je onverhoopt toch annuleren? Verkoop dan zelf je plaats aan iemand anders en informeer organisator Buffel via een PM.

Gedrag, aansprakelijkheid en veiligheid

Er zijn allerlei beangstigende verhalen over de Duitse aansprakelijkheidswetgeving te lezen. Wetgeving is natuurlijk noodzakelijk, maar laten we vooral voorkomen dat we opvallen bij de wetgever. Dit houdt in dat we volgens de geldende verkeersregels rijden en we ons niet als apen in een groep laten opjutten tot ongewenst gedrag. Veiligheid gaat boven alles, zelfs als je hiervoor keuzes moet maken waardoor je bijvoorbeeld de groep kwijtraakt of de route niet kunt vervolgen.

De routes

Wat routes betreft gaat mijn beste herinnering uit naar het weekend van 2012. Ik ben van plan deze routes maar weer eens uit de kast te halen. Een goed recept moet je niet aanpassen, maar wellicht kies ik toch voor een eigen sausje. Uiteraard worden de routes t.z.t. als GPX bestand op deze plek gepubliceerd.

Kamerindeling

Een week voor aanvang maak ik een kamerindeling. Daarbij probeer ik zo veel mogelijk rekening te houden met individuele wensen (die je via PM kenbaar kunt maken). Er zijn geen eenpersoonskamers en enkele bezetting van een tweepersoonskamer is niet mogelijk.

Groepsindeling

Over de groepsindeling ontvang je ergens in april 2014 een bericht. Er valt nu nog niets over te vertellen, behalve dat ik als organisator mijn uiterste best zal doen om bij elkaar passende groepen samen te stellen. In de praktijk blijkt het erg moeilijk dit geheel naar wens op papier te ontwerpen, dus na de eerste dag kunnen we in overleg met voorrijders en organisator de groepsindeling desgewenst wijzigen. Uiteraard krijg je als deelnemer ruim op tijd een keuze voorgeschoteld.

Voorrijders gezocht

Naar verwachting hebben we vijf voorrijders nodig. Stuur organisator Buffel even een PM als je graag een groep op sleeptouw wilt nemen. Een navigatiesysteem is noodzakelijk, maar vooral ervaring met voorrijden is zeer gewenst.

Voorpret en vragen

Vragen kun je natuurlijk via PM stellen, maar ik heb liever dat je ze stelt in het voorprettopic op het forum. Handig voor iedereen die meeleest en het zorgt gelijk voor wat leven in de brouwerij. Voorpret is wat mij betreft namelijk net zo leuk als het weekend zelf!





Update 21 oktober 2013:

Wil je weten of je betaling binnen is? Klik dan op onderstaande link, telkens bij het controleren van mijn bankrekening zal ik de lijst bijwerken. Staat je naam in rode letters op de sheet? Zorg dan dat je direct betaalt, je wordt anders binnen enkele dagen zonder pardon van de lijst verwijderd. Dit geeft anderen de kans zich ook aan te melden voor het leukste weekend van het jaar.

Link naar Google spreadsheet: http://tinyurl.com/pjexmg4

Update 18 januari 2014:

Ik zoek nog twee of drie voorrijders, tot nu toe zijn er drie voorrijders, Buffel, adkart en TheoJ. Helaas kan adkart op vrijdag 2 mei geen vrij krijgen, dus voor die dag hebben we een extra voorrijder nodig - of rijden we in iets grotere groepen. Wie wil graag voorrijden? Stuur organisator Buffel even een PM als je graag een groep op sleeptouw wilt nemen. Een navigatiesysteem is noodzakelijk, maar vooral ervaring met voorrijden is zeer gewenst.

Voilà, het gat van de vrijdag is vlot opgevuld: Linh heeft zich gemeld.

Update 24 februari 2014:

Het hotel krijgt steeds meer verzoeken van mensen die een kamer willen boeken en om deze mensen ook een kans te geven hebben we een sluitingsdatum voor inschrijving voor dit weekend bepaald. Wees er dus op tijd bij, je hebt vanaf vandaag nog ruim drie weken de mogelijkheid om in te schrijven!

Update 9 april 2014:

De ontmoetingsplek is gewijzigd! We treffen elkaar vrijdag 2 mei om 12.00 uur in Hulsberg, daar waar het moois eigenlijk pas begint. Bewust 'pas' om 12.00 uur, want dan hebben we even lekker de tijd om te kletsen, koffie te drinken en te lunchen in één stop.

Door een uurtje later af te spreken en direct te lunchen, kunnen de mensen die van ver moeten komen op hun gemak naar het Zuiden rijden en zijn we naar verwachting toch ruim op tijd in Daun. De ontmoetingsplek is bij Hof van Hulsberg, adverteerder en dus sponsor van Motormaatje. Leuk om hen ook wat omzet terug te bezorgen toch?! Ze maken een voorstel voor de lunch, details hierover volgen later.

Er zijn vier voorrijders en het aantal deelnemers zal tussen 33 en 38 zijn. We rijden dus met vier groepen van 8-10 motorrijders, dat is heel mooi. Een groepsindeling volgt later.

Ook een kamerindeling maak ik op het laatste moment, liefst pas wanneer we 100% volgeboekt zijn of anders uiterlijk 26 april.

Tenslotte nog de routes die we gaan rijden, daarover had ik al geschreven dat we die van twee jaar geleden nog maar eens gaan herhalen. We startten toen in Echt, maar omdat de route bijna door de achtertuin van onze nieuwe ontmoetingsplek loopt, hoeft deze maar een klein stukje omgelegd te worden. Met hulp van local 'Robbie' publiceer ik de aangepaste route zo snel mogelijk.

Update 11 april 2014:

Routebestand als bijlage toegevoegd en aankomsttijd van de zondag aangepast. We rijden zondag een ritje van 90km vanaf het hotel tot aan de Rursee. Daar is meer dan genoeg ruimte om koffie te drinken of een vroege lunch te gebruiken. Vanaf dat punt mag je zelf kiezen hoe je naar huis rijdt, vlot over de snelweg of binnendoor.

Verder heb ik vandaag een groepsbericht gestuurd naar alle deelnemers, met het verzoek een aantal vragen te beantwoorden. Vragen over de groepsindeling, eventueel dieet en hoe we in geval van nood het thuisfront kunnen bereiken. Vul je deze lijst ook even snel in?

Update 15 april 2014:

Adkart is zo vriendelijk geweest om van de routes een afdrukbaar PDF document te maken. Is dat handig? Jazeker, maar dan eigenlijk alleen voor de mensen die zonder navigatiesysteem rijden of voor hen die er wel één hebben maar de routes niet inladen. Voor jullie heb ik een dringend advies: er is al veel geschreven over de Duitse wetgeving, ik heb werkelijk geen idee hoe juristen dat uitvechten in geval van calamiteiten, maar neem in ieder geval een afdruk mee van Ad's routebeschrijvingen die ik zojuist als bijlagen heb toegevoegd. Daarmee kun je aantonen dat je ook zonder voorrijder zelfstandig de route kunt volgen en naar horen zeggen kun je daar de voorrijder mee vrijwaren als er problemen zijn. Voorrijders zijn niet aansprakelijk voor het gedrag van de mensen die zij op sleeptouw nemen en ook niet voor de mogelijke gevolgen.

Update 17 april 2014:

We beginnen vandaag met een klein cadeautje, weliswaar een sigaar uit eigen doos, maar toch een lekker sigaartje. Vanaf 35 deelnemers zouden we voor de overnachtingen namelijk 5 euro staffelkorting krijgen en op het laatste nippertje hebben we dat aantal deelnemers bereikt. Die vijf euro verreken ik met de consumpties aan de bar.

Mensen die al eerder bij Gasthaus Bikers Moment geweest zijn, weten hoe je consumpties afrekent. Het hotel werkt namelijk niet met contant geld, maar met een 'strippenkaart'. Bij aankomst in het hotel koop je voor 20 euro zo'n strippenkaart en consumpties aan de bar worden van de strippenkaart afgeschreven. De eerste strippenkaart die je koopt kost je dus 15 euro. Moet je dan minimaal voor 20 euro tanken? Nee hoor, het niet verbruikte saldo krijg je bij vertrek retour. Wel handig dus om een beetje kleingeld mee te nemen.

Verder ben ik begonnen met een kamer- en groepsindeling en wat dat betreft ben ik blij dat MacBuell zich op het laatste moment heeft aangemeld. Hij offert zich namelijk ook graag op om als voorrijder voor een vijfde groep te fungeren en daarmee zijn de groepen meer in balans. Ik ben overigens blij dat jullie allemaal netjes hebben aangegeven wat je rijstijl is. Twee mensen niet, zij mogen zaterdag laten zien dat ze de vraag naar waarheid beantwoord hebben. Dat wordt lachen.

Update 23 april 2014:

Ik ben eruit: de kamer- en groepsindeling zijn klaar. De groepsindeling heb ik als bijlage toegevoegd, de kamerindeling geef ik aan Yvonne en Bertus, dan kunnen zij de sleutels op de juiste volgorde uitdelen wanneer we arriveren. Voor de kamerindeling heb ik alle individuele wensen kunnen inwilligen.

Update 28 april 2014:

Benieuwd met wie je op de kamer ligt? Er zijn twee- en driepersoonskamers, een vierpersoonskamer en een grote familiekamer voor acht personen. Deze familiekamer heeft een vierpersoonskamer en twee tweepersoonskamers. Vecht onderling maar uit wie boven of onder in het stapelbed mag slapen.

Bekijk hier vast de kamerindeling: http://tinyurl.com/kdlrn2o

Tenslotte nog een tip: klik hier. Of je oordoppen nodig hebt weet ik niet, wellicht is het verstandig om deze sowieso mee te nemen. Enkelen van ons staan bekend om hun nachtelijke activiteiten in het bos. En ja, je hebt het goed gezien, Buffel geniet als enige van de rust van een eenpersoonskamer, dat zijn de privileges wanneer je zelf zo'n weekend organiseert ;-)

Update 29 april 2014:

Dit kon wel eens de laatste update zijn voor het feest vrijdag kan beginnen. Maar deze is weer net zo belangrijk als alle andere updates, dus lees nog heel even verder.

Het is natuurlijk onmogelijk om vrijdag met 36 personen binnen een tijdsbestek van een uur à la carte te gaan lunchen. Ik heb daarom met Hof van Hulsberg afgesproken dat ze voor een vaste prijs van 10 euro per persoon een lunch in buffetvorm serveren. Vanaf 12.15 uur kun je aanschuiven voor aspergesoep of groentesoep en sandwiches met kaas / ham / cervelaat / gerookte zalm. Voor de mensen met een dieet: hier is rekening mee gehouden!

Je wordt om 12.00 uur verwacht in Hulsberg, maar het is geen probleem als je wat eerder komt. Later is wel erg vervelend, daarmee houd je de hele groep op of moet ik zelfs het hele programma omgooien. Er staat koffie en thee in thermoskannen voor ons klaar, dat is bij de prijs inbegrepen.

Zo, dat was het. Nee toch niet, want worden alle updates hier in de Toeragenda wel gelezen? Is iedereen wel op de hoogte van alles wat hier geschreven is? Dat wil ik graag weten, dus stuur mij even een PM om dat te bevestigen, dan slaap ik lekkerder de komende nachten.

Tot vrijdag!