Offroad door het Brabantse zand Nr 4


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: erimar
  • TOERRITTEN: 125
  • GEORGANISEERD: 61

 

Datum en tijd

  • START: zaterdag 23 februari 2019 om 10:00
  • EINDE: zaterdag 23 februari 2019 om 17:00

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Dagtocht
  • REGIO: Oost Nederland
  • LENGTE RIT: 150km
  • RIJSTIJL: Off-road
  • WEGDEK: Onverhard
  • VOORRIJDER: erimar

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 9
  • PLAATSEN VRIJ: Vol!
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Gevorderd

 

Omschrijving

Dit is een rit voor allroad motoren. Het is geen Enduro rit, maar ook geen "walk in the park". In dit gebied krijg je in deze tijd van het jaar nat zand, plassen, en hier en daar wat modder. Als er heel veel modder ligt, dan blaas ik de rit af. Je hoeft dus niet op noppenbanden te komen. Onafhankelijk van het weer, kun je je verwachten aan knippen en bochtige bospaden. 

Het is niet nodig om te kunnen rijden als Jeffrey Herlings, maar je moet wel al eens een bos- of veldweg genomen hebben. Je moet ook niet bang zijn dat je je motor eens moet leerleggen. Dat kan nu eenmaal gebeuren, en het gebeurt meestal op lage snelheid. We helpen je wel met het optillen van je motor. Ook al rijden we op zanderige grond, crashbars zijn aan te raden. Op het einde van de rit zijn jij en je motor wellicht vuil en vies. Dat hoort erbij.

De snelheid is aangepast aan die van zware allroads. Ik rij zelf met een motor van 242 kg, en daarmee scheur je niet door de bochten zoals onze vriend Jeffrey. Lichte allroads (w.o. eencilinders) mogen ook meerijden, maar hou er rekening mee dat je je moet aanpassen aan de snelheid van de zwaardere motoren. Berijders van zware allroads (BMW GSA, Yamaha Super Tenere, Suzuki V-Strom, ...) moeten weten dat zij in het nadeel zijn t.o.v. de lichtere allroads, zeker als er modder ligt. Maak voor jezelf een verstandige beslissing.

Ik organiseer deze rit samen met Popopeter (Peter), die tijdens de rit als achterrijder zal fungeren. De posities tussen voor- en achterrijder kunnen wisselen, en daar zullen we bij het begin van de rit afspraken over maken. Peter rijdt ook offroad ritten voor, en die zijn wellicht meer geschikt voor de lichte allroads.

  1. We vertrekken bij de Texaco in Elsendorp. Daar kun je ook kofiie krijgen. Ik ben daar rond 9.30 uur.
  2. We lunchen in Geldrop.
  3. Het ochtengedeelte is om warm te lopen, en elkaar een beetje te leren kennen. Dit deel van de route is niet bijzonder moeilijk/technisch.
  4. In het middaggedeelte zitten twee technische stukken (knippen, soms stijl en gecombineerd met modder, smalle en bochtige single-track wegen tussen de bomen, een paar steile hellingen en afdalingen, ...). Per deelnemer zullen we overleggen of het slim is om deze technische stukken wel of niet te rijden.
  5. We bekijken ter plaatse of we de volledige route afmaken of niet.