Offroad door het Brabantse Zand


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: erimar
  • TOERRITTEN: 120
  • GEORGANISEERD: 59

 

Datum en tijd

  • START: zaterdag 10 augustus 2019 om 10:00
  • EINDE: zaterdag 10 augustus 2019 om 16:00

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Dagtocht
  • REGIO: Oost Nederland
  • LENGTE RIT: 130km
  • RIJSTIJL: Off-road
  • WEGDEK: Onverhard
  • VOORRIJDER: erimar

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 4
  • PLAATSEN VRIJ: 2
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Alle niveaus

 

Omschrijving

Dit is een rit voor allroad motoren. Het is geen Enduro rit, maar ook geen "walk in the park". Je kunt je verwachten aan knippen, bochtige bospaden, nat zand, plassen, en hier en daar wat modder. Je hoeft niet op noppenbanden te komen. 

Het is niet nodig om te kunnen rijden als Jeffrey Herlings, maar je moet wel al eens een bos- of veldweg genomen hebben. Je moet ook niet bang zijn dat je je motor eens moet leerleggen. Dat kan nu eenmaal gebeuren, en het gebeurt meestal op lage snelheid. We helpen je wel met het optillen van je motor. Ook al rijden we op zanderige grond, crashbars zijn aan te raden. Op het einde van de rit zijn jij en je motor wellicht vuil en vies. Dat hoort erbij.

De snelheid is aangepast aan die van zware allroads. Ik rij zelf met een motor van 242 kg, en daarmee scheur je niet door de bochten zoals onze vriend Jeffrey. Lichte allroads (w.o. eencilinders) mogen ook meerijden, maar hou er rekening mee dat je je moet aanpassen aan de snelheid van de zwaardere motoren. Berijders van zware allroads (BMW GSA, Yamaha Super Tenere, Suzuki V-Strom, ...) moeten weten dat zij in het nadeel zijn t.o.v. de lichtere allroads, zeker als er modder ligt. Maak voor jezelf een verstandige beslissing.

We lunchen in de buurt van De Rips.

  1. Het ochtengedeelte is om warm te lopen, en elkaar een beetje te leren kennen. Dit deel van de route is niet bijzonder moeilijk/technisch.
  2. Afhankelijk van de bodemgesteldheid kunnen we het middaggedeelte wat technischer maken (knippen, soms stijl en gecombineerd met modder, smalle en bochtige single-track wegen tussen de bomen, een paar steile hellingen en afdalingen, ...).