Go Sauerland - Go Einstein


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: T-O-man
  • TOERRITTEN: 188
  • GEORGANISEERD: 102

 

Datum en tijd

  • START: vrijdag 19 oktober 2018 om 10:00
  • EINDE: zondag 21 oktober 2018 om 17:00

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Weekend
  • REGIO: Duitsland
  • LENGTE RIT: 900km
  • RIJSTIJL: Toeren
  • WEGDEK: Asfalt
  • VOORRIJDER: T-O-man

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 4
  • PLAATSEN VRIJ: 1
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Gemiddeld

 

Omschrijving

update 2

Ik heb in virtuele samenwerking met Peter de routes van en naar Einstein gemaakt en de de Route voor zaterdag is nog aangepast voor vertrek vanaf Einstein.
We vertrekken vrijdag dus bij mij in Deurne. Koffie staat klaar, zeker voor Lourens! die heeft er dan al 160km op  zitten.  Eindpunt wordt Daddy's Bikertref in Isselburg. Vandaar kan Lourens heel gemakkelijk via A3 en A12 naar het noorden en de rest via de Rijnbrug bij Rees naar het zuiden.
 

Omdat ik hier maar 3 bestanden kwijt kan heb ik alleen de GPS routes hier op gezet. Mocht  je de tracks willen geef dan even je mail adres door dan stuur ik die apart.

Ik krijg er steeds meer zin in , jullie ook?? 
tot vrijdag op de place T-O be!

udate 1

Ik heb een hele mooie route van de VVV Hoch Sauerland gedownload. Deze wil ik op zaterdag gaan rijden. Circa 250km. Dus daar zijn we de hele zaterdag wel zoet mee.

Na het bijzonder teleurstelende annuleren van het weekend Sauerland, geheel zonder overleg met overige deelnemers, pak ik toch de draad weer op en probeer alsnog in goed gezelschap een heerlijk weekend sturen door het mooie Sauerland te regelen. We vertrekken vrijdag 19 oktober en komen op zondag terug. Globaal programma ziet er als volgt uit. Vrijdag heenreis via een mooie route, laat in de middag aankomst bij Einstein. Daar een borrel en een goede maaltijd en nog gezelig na kletsen.
Zaterdag maken we een mooie toer door het Sauerland waar we mooie plaatsen als Winterberg en Wilingen aan zullen doen. Bij terugkeer laten we ons weer door Maartje en Erwin verwennen en maken er wederom een gezellige avond van.
Op zondag vertrekken we na het ontbijt voor weer een mooie route terug naar Nederland.

Nu zijn er nog voldoende kamers vrij. Reserveren bij Hotel Einstein moet je zelf doen.
www.waldhoteleinstein.com

De kosten bedragen slechts 54€ per nacht Volpension PP bij op basis van 2 personen op een 2 pers. kamer. 1 persoon zal iets duurder uitvallen.

Ontmoetingsplek is bespreekbaar. Afhankelijk van thuislokatie van de deelnemers.

Verder info in een persoonlijk bericht als je wilt.

We maken er nog wat moois van voordat de dagen te kort worden.

 

Toerregelement

1. Iedereen die, om wat voor reden dan ook, zichzelf of anderen in gevaar brengt en/of een ongeluk overkomt of veroorzaakt is daar uitsluitend zelf voor verantwoordelijk. Nooit kan de organisatie/organisator van de rit hiervoor verantwoordelijk worden gesteld

2. Voor vertrek: zorg dat je motorfiets in orde is, vooral banden, remmen en stuurinrichting en dat je bagage goed vast zit. Het is verstandig om behoorlijk beschermende kleding ( b.v. leer ) aan te hebben, een goed passende helm en een (redelijk) krasvrij vizier. Uiteraard moet de motorfiets minimaal W.A. verzekerd zijn en moet de berijder (m/v) in het bezit zijn van een geldig rijbewijs

3. We vertrekken met een volle tank

4. We vertrekken stipt op de afgesproken tijd. Kun je dat om wat voor reden dan ook niet halen, laat dat dan even weten, zodat er rekening mee gehouden kan worden. Graag minimaal 20 minuten voor de vertrektijd aanwezig zijn

5. Van tevoren moet duidelijk zijn, wie als eerste en wie als laatste rijdt. Echter, iedereen is er verantwoordelijk voor dat de groep (groepen) bij elkaar blijft (blijven). Dat geldt vooral bij stoplichten, kruisingen en inhaalmanoeuvres.

6. Automobilisten onderschatten vaak de snelheid van een motorfiets. Houd hier rekening mee en rijdt met gedimd groot licht

7. Rij nooit blindelings achter je voorganger aan, want ook die kan een fout maken

8. Rij in baksteenformatie, op die manier heb je een beter overzicht en de onderlinge afstand wordt er groter door ( 1 rijder links, de volgende daar rechts achter, en de daarop volgende weer links daar achter)

9. HOUD VOLDOENDE AFSTAND

10. Vermijd inhalen onderling, blijf zoveel mogelijk op een eenmaal ingenomen plaats rijden

11. Mensen die niet te snel willen of kunnen rijden, behoren vooraan in de groep te rijden

12. RIJ JE EIGEN TEMPO

Het domste en het meest asociale wat je kunt doen, is harder rijden dan je zelf kunt, mag en wilt. We zijn bezig met een toerrit, denk een beetje aan de maximum toegestane snelheid. Denk ook aan ruiters, fietsers, wandelaars, spelende kinderen enzovoort. Ze kunnen soms plots ‘vreemde onverwachte dingen doen’, laat je niet verrassen

13. Wanneer er ingehaald gaat worden, probeer dat dan niet met zijn allen tegelijk te doen, maar gewoon zoals je dat doet wanneer je alleen rijdt. Daarmee voorkom je dat auto`s kilometers lang achter de groep zitten. Dit heeft namelijk vaker gevaarlijke situaties en ergernis tot gevolg

Toerreglement, pagina 2 van 2

 

14. Wil je rusten of tanken of wat dan ook, maak dat kenbaar aan de eerste rijder of indien dat niet mogelijk is aan de laatste rijder zodat die de eerste man kan waarschuwen. Hier kan dus een uitzondering op de regel gelden: in dit geval is inhalen eventueel toegestaan omdat je de voorrijder ergens van op de hoogte wilt of moet brengen

15. De motorfiets met de kleinste actieradius bepaalt de afstand tussen twee tankstops. Bij een tankstation tanken we het liefst allemaal. Immers, we staan dan toch stil en het zou vervelend zijn dat er een paar kilometer na een tankstop nog iemand blijkt te moeten tanken.

16. Stoppen om regenkleding aan te doen, doen we slechts eenmaal

17. Diegene(n) die de rit organiseert (organiseren), zorgt (zorgen) dat meerdere mensen binnen de groep de routebeschrijving hebben. Zet de route op papier en maak er indien enigszins mogelijk een GPS-route van (TomTom / Garmin)

18 Kijk niet alleen voor je maar ook achter je. Zie je dat de motor(en) achter je het niet bij kan (kunnen) houden, stop dan (bij de eerstvolgende kruising of splitsing) en wacht totdat de rest weer bij is

19. Raken we toch iemand kwijt, stop dan met de hele groep op een veilige plaats en laat enkele mensen terug gaan naar de plaats waar we op het laatst bij elkaar waren en wachten. Degene die de groep kwijt is moet ook naar die plaats terug gaan

20. Tijdens toertochten is alcoholgebruik niet toegestaan

21. De organisatie / organisator aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, iedereen rijdt mee geheel voor eigen risico. Dat wil (ook) zeggen dat de organisatie/organisator nergens voor verantwoordelijk is (te stellen) behalve voor zijn/haar eigen verkeersovertredingen en dergelijke. Uiteraard gelden de verkeersregels zoals die in het land gelden waarin de route gereden wordt. Ook ‘voorrijders’ aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid en zijn niet verantwoordelijk (te stellen) voor wat andere rijders in hun groep doen of veroorzaken. Met andere woorden: u mag meerijden in de/een groep, maar u doet dat altijd geheel voor uw eigen risico, laat dit alstublieft duidelijk zijn

 

Elke deelnemer gaat akkoord met dit reglement en verklaart akkoord te zijn met deze voorwaarden door zijn/haar deelname. Dit toerreglement geldt voor alle door mij georganiseerde ritten en is een iets aangepaste versie van een ‘standaard toerreglement voor motortoertochten’