Bergtraining Eifel (4 dagen)


Helaas...

Deze toerrit heeft in het verleden plaatsgevonden, je kunt dus niet meer meerijden.

Inloggen voor meer details

Als je inlogt zie je meer informatie, bijvoorbeeld de startlocatie of een overzicht van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven.

INLOGGEN

Organisator

  • ORGANISATOR: IreneK
  • TOERRITTEN: 111
  • GEORGANISEERD: 67

 

Datum en tijd

  • START: donderdag 7 mei 2015 om 08:30
  • EINDE: zondag 10 mei 2015 om 00:00

 

Algemeen

picture
  • SOORT ACTIVITEIT: Dagtocht
  • REGIO: Zuid Duitsland
  • LENGTE RIT: -
  • RIJSTIJL: Toeren
  • WEGDEK: Asfalt
  • VOORRIJDER: Nog niet bekend

 

Deelnemers

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 13
  • PLAATSEN VRIJ: Vol!
  • VOOR WIE: Mannen en vrouwen
  • ERVARING: Alle niveaus

 

Omschrijving

Deze training in 2015 staat nu gepland voor donderdag t/m zondag 7, 8, 9 en 10 mei. De kosten voor deze training op basis van twee-persoons kamer (prijspeil 2014 en ik denk dat daar nagenoeg niets bijkomt voor 2015) € 389,= Dat is reis inclusief training op basis van halfpension, dus gewoon compleet. Training 1 op 3 deelnemers.

Hierbij wat meer info over de training:

Bergvaardigheidstraining (BVT) van MRO/Motorcursussen.nl is voor iedereen die beter, maar vooral veiliger, wil leren motorrijden, toegespitst op het rijden in de bergen. Verkeersinzicht en vaardigheid met de motor zijn hierbij belangrijke elementen. Een groot deel van de technieken die je leert zijn ook van toepassing in Nederland, zoals inhaaltechniek, plaats op de weg, kijktechniek, taal van de weg, anticiperen en snelheid aanpassen aan de situatie. In de bergen komen daar nog elementen bij zoals bochtentechniek, lijnen rijden, haarspeldtechniek, verborgen gevaren en rem/stopafstand bij een afdaling.

MRO kiest ervoor om tijdens de trainingsdag uitsluitend met kleine groepjes van drie cursisten per instructeur te rijden. Zo krijgt iedere cursist voldoende aandacht en is er ruimte voor zijn/haar eigen leerpunten. De cursisten worden aan het begin van de training ingedeeld naar ervaringsniveau, van beginnend tot zeer ervaren. Als het nodig blijkt kan worden gewisseld van groepje. Tijdens het rijden rijdt de instructeur meestal in de tweede positie, dus één cursist voor en twee cursisten achter de instructeur. Zo kun je constant ‘meeleren’, ook als je niet voorop rijdt.

De instructeurs van MRO zijn allemaal ervaren en geven in het dagelijks leven les op het hoogste niveau aan professionele motorrijders, maar zullen altijd aansluiten op jouw huidige rijniveau en proberen dat een stapje hoger te brengen. Tijdens de BVT zal de instructeur naast het algemene trainingsdeel aandacht besteden aan jouw leervragen, technieken of onderdelen van het motorrijden waar je verbetering voor jezelf wilt realiseren. Je haalt het optimale uit een BVT als je zelf al leervragen hebt geformuleerd.

De BVT vindt plaats gedurende een lang weekend van vier dagen. Op de eerste dag verzamelen alle deelnemers we bij het startpunt. Daar zijn alle instructeurs aanwezig en krijg je alvast wat algemene informatie over de training. Je wordt ingedeeld in je groep en jullie rijden met je instructeur een mooie route naar het hotel aan de Moezel. Onderweg bekijkt je instructeur, per cursist, welke specifieke punten extra aandacht nodig hebben. ’s Avonds bespreek je met jouw groep en de instructeur hoe de rit voor jou verliep en kun je alvast aangeven aan welke punten je tijdens de trainingsdag aandacht wil besteden.

De training zelf is verdeeld over twee dagen. 3 cursisten van een groep volgen het trainingsprogramma en de andere 3 deelnemers rijden een heerlijke route rond de Moezel . De ervaringen worden niet alleen tijdens de trainingsrit, maar ook na het eten in het hotel uitgebreid besproken met jouw groep en de instructeur. Vaak is dit het moment waarop cursisten écht enthousiast raken wanneer ze bij zichzelf de veranderingen in hun rijden gaan ervaren. Ten slotte worden op de laatste avond de certificaten van deelname uitgereikt.

Op de vierde dag rijdt je tot slot opnieuw met je groep een bochtige route waarbij je al het geleerde in de praktijk kunt brengen en nog de gelegenheid hebt met je instructeur te overleggen en vragen te stellen. Na de tussenstop is het officiële afscheid van elkaar. Vanaf hier heb je de mogelijkheid de snelweg naar huis te nemen, maar kun je ook de route verder rijden tot in Nederland. Hoe dan ook zal je je weg vervolgen als ‘een klasse betere motorrijder’!